Kinga Kondracka
Kinga
Kondracka

Spotkałeś się z wieloma wyrażeniami ze świata mediów społecznościowych, których znaczenia nie znałeś? Przedstawiamy definicje najważniejszych pojęć!

A-

Awatar – prościej mówiąc jest to zdjęcie profilowe na Facebooku. Awatar ukazuje nasz wizerunek/logo lub zdjęcie z którym możemy się zidentyfikować.

ADS – jest to nic innego jak reklamy na Facebooku. W zależności od celu jaki wybierzemy dadzą nam one inne efekty. Możemy również umiejscowić je w różnych miejscach, które oferuję platforma Facebook.

Audience Network – platforma Facebooka dotycząca reklam. Chodzi tutaj o wyświetlanie reklamy w miejscach, które współpracują z Facebookiem np. wybrane aplikację. Pozwala to reklamodawcy dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

 

B-

Ban – jest to zablokowanie konta osoby, która naruszy regulamin serwisu społecznościowego np. spam, publikowanie niewłaściwej treści, face konto.

Bot – to nic innego jak robot (oprogramowanie). Ma za zadanie wyręczyć nas z robienia pewnym czynności. Na Facebooku bot odpowiada na wiadomości, które dostajemy na naszego fanpage.

Budżet – jest to określenie maksymalnych środków, które przeznaczymy na kampanię reklamową. Pozwala to nam kontrolować wydaną sumę. Platforma Facebooka dzieli budżet na dzienny oraz całkowity.

 

C-

Canvas – reklama mobilna, która została wprowadzona przez twórców Facebooka. Główną różnicą tego formatu jest jej interaktywność.

Chat – to miejsca, w którym użytkownicy Facebooka mogą się ze sobą komunikować. Możemy tam wysłać zarówno obraz, plik, wiadomość tekstową, ale również wiadomość głosową czy wideo.

Cover photo – zdjęcie w tle, które ustawiamy na naszym fanpage, grupie czy prywatnym profilu.

 

D –

Dark post – jest to inaczej nieopublikowany post, który możemy sponsorować. Jest on tworzymy w celach promocji fanpage’u.

Dziennik aktywności – jest to zapis wszystkich aktywności na profilu takich jak: komentarze, polubienia czy udostępnienia. 

 

F –

Facebook Watch – jest to tzw. ,,telewizja facebookowa’’. To właśnie tam możemy obejrzeć różne materiały wideo oraz interakcje pomiędzy użytkownikami. W tym miejscu możemy również zapisać dane wideo i obejrzeć w późniejszym czasie.

Fanpage – jest to własna strona osoby, firmy czy dotycząca danej tematyki na której dzielimy się zdjęciami, materiałami itp. Jest to miejsce, gdzie użytkownicy mogą śledzić nasze poczynania, aktualne oferty czy realizację.