Wróć do listy


produktów

12.10.2021

Słownik social media – najważniejsze pojęcia cz. 2

Kinga Kondracka

Social Media Manager

Spotkałeś się z wieloma wyrażeniami ze świata mediów społecznościowych, których znaczenia nie znałeś? Przedstawiamy definicje najważniejszych pojęć!

G –

Grupa na Facebooku – jest to miejsca, w którym podejmowane są rozmowy w jej obszarze. Może ona zrzeszać osoby z danej miejscowości, o konkretnych zainteresowaniach albo po prostu znajdować się w niej mogą twoi znajomi ze studiów.

Grupa niestandardowych odbiorców – dotyczy kampanii reklamowych i umożliwia nam sprecyzowanie targetowania. Mamy tutaj możliwość dotarcia do osób, które lubią nasz fapage, weszłyna nasza stronę www lub wykonały daną czynność. Tutaj ważną kwestią będzie instalacja piksela  Facebooka.

 

 

H –

 

Hasztag – słowa, które poprzedzone jest #. Używane w mediach społecznościowych jako forma znacznika i pogrupowania tematycznego. Przykładowe hasztagi: #MrPost #SocialMedia #AgencjaReklamowa


I – 

 

Influencer – jest to osoba, która na swoich social mediach posiada dużą grupę odbiorców. Ma ona wpływ na decyzje swojej społeczności. Na swoim profilu promuję ona daną usługę, produkt czy firmę.

Infografika – jest to wizualizacja informacji na prostej graficę. Ma ona za zadanie ukazać w czytelny sposób wszystkie najważniejsze dane.

Instatories – zdjęcia oraz wideo, które umieszczane są na Instagramie. Główną cechą ich jest czas widoku – po 24h wrzucona zawartość zniknie.

 


K – 

 

Kampania reklamowa – promowanie marki/produktu online oraz offline. Na Facebooku wyróżniamy kampanie reklamowe z kilkoma celami: zasięg, budowanie rozpoznawalności marki, pozyskanie kontaktów, aktywność, konwersję lub pozyskanie ruchu na stronę www.

 


L –

Lead – jest to kontakt od osoby, która w jakiś sposób wyraziła zainteresowanie Twoją usługą czy produktem.


Lookalike Audiences – na wyrażenie to możemy natknąć się podczas tworzenia kampanii reklamowej na Facebooku. Są to inaczej mówiąc osoby podobne np. osoby podobne do tych, które weszły na naszą stronę lub lubią nasz fanpage. Pozwala to na lepsze targetowanie grupy odbiorców w kampanii reklamowej.