Wróć do listy


produktów

09.11.2021

Słownik social media – najważniejsze pojęcia cz. 3

Kinga Kondracka

Social Media Manager

Spotkałeś się z wieloma wyrażeniami ze świata mediów społecznościowych, których znaczenia nie znałeś? Przedstawiamy definicje najważniejszych pojęć!

M –

Marketplace – inaczej sklep na Facebooku. Narzędzie to pozwala użytkownikom kupować i sprzedawać produktów za pośrednictwem Facebooka.

Menedżer reklam – narzędzie, dzięki któremu mamy możliwość przygotowania kampanii reklamowych i zarządzanie nimi. Panel umożliwia wprowadzanie zmian i sprawdzanie ich skuteczności. 

Messenger Lite – podstawowa wersja podstawowego Messengera wyposażona tylko w niezbędne elementy i prostszy interfejs. Jest to lżejsza wersja, która przede wszystkim zużywa mniej baterii. 

Mem – humorystyczna wypowiedź internetowa w postaci grafiki, wideo lub tekstu, która ma wywołać śmiech i zainteresowanie. 

Marketing szeptany – działania marketingowe, które polegają na subtelnym polecaniu firmy poprzez np. fikcyjne konta czy ambasadorów. Celem takiego działania jest zainteresowanie odbiorców, przedstawienie im zalet produktów/usługi i przekonanie ich do skorzystania.

 

N –

 

Nazwa użytkownika – forma identyfikacji użytkownika. Jest to ciąg liczb, liter i znaków, który jest unikatowy. Każdy użytkownik ma inną nazwę użytkownika.

News Feed – inaczej ,,tablica na Facebooku’’. Jest to miejsce, gdzie wyświetlają się posty Twoich znajomych i fanpage, które polubiłeś. 

 

O – 

 

Opiekun konta na Facebooku – osoba, która przejmuje dostęp do konta po śmierci jego właściciela (po nadaniu statusu ,,In memoriam’’). Opiekun ma możliwość dodać post, zmienić zdjęcie w tle i odpowiadać na zaproszenia znajomych. Może on również usunąć konto.

Oś czasu – chronologicznie uporządkowane posty, zdjęcia, filmów czy udostępnionych treści. 

 

P – 

 

Piksel – unikatowy fragment kodu JavaScript, który zainstalowany przesyła nam dane odnośnie odbiorców na naszej stronie www. Dzięki wprowadzeniu kodu do naszej strony możemy wykonać remarketing do osób odwiedzających naszą witrynę lub do osób podobnych do nich.

Portal społecznościowy – serwis internetowy, który daje możliwość przede wszystkim komunikacji z innymi. Najpopularniejsze portale społecznościowe obecnie to: Facebook, Instagram, YouTube, Whatsapp czy TikTok.