Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

Każdy z nas wie, że social media są bardzo popularne. Z pewnością to pandemia przyczyniła się do wzrostu zainteresowania różnymi platformami, ponieważ podczas lockdown’u wiele osób przekonało się do korzystania z Facebooka czy Instagrama. Jeśli zastanawiasz się jak zacząć oraz jak prowadzić social media, to zapoznaj się z naszymi wskazówkami dla początkujących!

 

1. CEL

Social media – jak zacząć? Przede wszystkim zastanów  się, w jakim celu chcesz prowadzić swoje social media i co chcesz za ich pomocą pokazać.

 

 

2. STRATEGIA

Ok, mamy już cel. Co dalej? W kolejnym etapie opracuj strategię, w której opiszesz swoją grupę docelową, jej potrzeby oraz charakterystykę. Oprócz tego pamiętaj również o odpowiednim scharakteryzowaniu Twojej marki. Zastanów się, co wyróżnia Cię na tle konkurencji? To właśnie na tym etapie podejrzyj konkurencję i zobacz, w jaki sposób tworzy content.

 

3. PLAN DZIAŁAŃ

W tym kroku skup się na publikacjach. Pomyśl, jakie treści zainteresują odbiorców. Jeśli do Twojej branży pasują treści z odrobiną humoru, to warto również i je warto wziąć pod uwagę. Pamiętaj również o szablonie graficznym, do którego będziesz wrzucać posty. Postaraj się, aby było to spójne z identyfikacją Twojej marki i zwróciło uwagę użytkowników.

 

 

4. HARMONOGRAM

Okej! Posty i grafiki już mamy, co dalej? Skup się na planowaniu tych publikacji. Z czasem zauważysz, kiedy najlepiej dodawać posty. Nie sugeruj się danymi z sieci, ponieważ jest to indywidualna kwestia.

 

5. ANALIZA

Pierwsze miesiące działalności to czas na dogłębną analizę. Musisz zdawać sobie sprawę, że będzie to pewnego rodzaju test. Dowiesz się z niego, które treści najbardziej interesują odbiorców i kiedy Twoi użytkownicy są najaktywniejsi.

Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci w prowadzeniu social media i już wiesz, jak należy zacząć. Nie pozostało nam nic innego, jak życzyć Ci powodzenia!

Poniżej nasz film na ten temat. :)

5/5 - (1 vote)