Wróć do listy


produktów

07.03.2019

Social media w 2019 roku

Przemysław Bazanowski

Rok 2019 nabiera rozpędu i już przyniósł nam kilka nowości w mediach społecznościowych. Które narzędzia wziąć pod uwagę planując działania w social media? Co teraz działa i co będzie budowało największe zaangażowanie w 2019 roku? Poniżej krótka „ściąga”.  

 

1.Video zawsze na czasie

Ten format królował w poprzednim roku i pozostaje bezkonkurencyjny także teraz. Posty wideo generują znacząco wyższe zaangażowanie niż inne formaty. Wg raportu Quintly jest ono większe nawet o 258% !!!  Jasno wskazuje to, iż warto ująć w swoich działaniach marketingowych ten format.  

 

2. Stories

social media

To format niezwykle popularny w różnych platformach. Stories znajdziemy w takich kanałach jak Facebook, Instagram, Snapchat czy Messenger. Krótkie formy wideo przekazują ważny komunikat i możemy zapoznać się z nim chociażby jadąc komunikacją miejską czy w trakcie przerwy w pracy, co zdecydowanie przemawia na ich korzyść.  

 

3. Real Time Marketing

social media

Skuteczny, jeśli jest robiony z pomysłem i ze smakiem. Najlepiej, jeśli przyjmie formę viralu i osiągnie duży zasięg. A dużo się dzieje, więc trzeba obserwować, analizować i… tworzyć ciekawe kreacje RTM.  

 

4. Chatboty

boty

Automatyzacja marketingu zawładnęła sercami wielu osób z branży. Ten sposób komunikacji ze społecznością rozwija się bardzo szybko. Chatboty są coraz bardziej „naturalne” i usprawniają pracę. Ich spersonalizowanie pozwala wysyłać użytkownikom tylko te treści, które są dla nich interesujące, przez co coraz chętniej po nie sięgamy w działaniach marketingowych.  

 

5. Zaangażowanie

zaangażowanie social media

Badania Quintly pokazały po raz kolejny, że największe zaangażowanie wśród użytkowników Facebook’a wzbudzają materiały wideo. Na drugim miejscu uplasowały się materiały graficzne, zdjęcia. Dalej znalazły publikacje statusów i udostępnianie linków na stronach. Warto zaznaczyć, iż większe zaangażowanie użytkownicy wykazują w weekendy, co warto wziąć pod uwagę planując publikację.  

 

 

A Wy, które z dostępnych narzędzi będziecie wykorzystywać w działaniach marketingowych w mediach społecznościowych? Zostawcie informacje w komentarzu.  

 

 

Dane na podstawie: https://www.socialmediatoday.com/news/new-report-looks-at-the-latest-trends-in-facebook-page-engagement/548384/