Wróć do listy


produktów

01.03.2022

Social media w branży gastronomicznej.

Kinga Kondracka

Social Media Manager

Prowadzisz restaurację? Chcesz zacząć działać w mediach społecznościowych i przyciągnąć nowych klientów do Twojej restauracji? Przedstawiamy kilka wskazówek i porad, które pomogą Ci wystartować z działaniami marketingowymi!

Co powinien zawierać nasz fanpage?
Zakładając profil firmowy na Facebooku warto pamiętać o kilku istotnych elementach, które warto dodać na profil naszej restauracji.

  1. Logo restauracji dodaj jako zdjęcie profilowe.
  2. Dodaj link do Twojej strony www.
  3. Dodaj menu na Twój profil firmowy.
  4. Zachęcić odbiorców do rezerwacji/sprawdzenia menu poprzez dodanie przycisku CTA na Facebooku.
  5. Zadbaj o jakościowe coverphoto (zdjęcie w tle), które przedstawiać będzie Twoją restaurację, załogę czy dania, które serwujesz. 
  6. Uzupełnij profil – wprowadź godziny otwarcia, dane kontaktowe czy lokalizację Twojej restauracji.



O co musisz zadbać?


Branża gastronomiczna to przede wszystkim fotografie jedzenia. Zadbaj o apetyczne zdjęcia! Musisz pamiętać, że nie możemy w tym przypadku używać fotografii z banku zdjęć – klient musi widzieć Twoje dania, które oferujesz. Kluczem do sukcesu jest forma przygotowania dania i podanie. Nawet najsmaczniejsze danie nie zachęci użytkowników mediów społecznościowych – tutaj możemy zadziałać jedynie fotografią. Odbiorca widząc zdjęcie dania podejmie decyzję o udaniu się do restauracji. Dopiero na miejscu będzie oceniał smak.

Kolejną istotną kwestią w branży gastronomicznej są opinie Twoich klientów. Musisz zachęcić ich do wystawiania opinii czy też oznaczania Twojej restauracji przez innych użytkowników. Wiele osób swoje decyzje zakupowe podejmuje dzięki przeczytaniu pozytywnych opinii – tak też jest w przypadku restauracji. Większość Twoich potencjalnych klientów przed udaniem się do restauracji sprawdzi Twoje opinie. To właśnie one będą miały duży wpływ na decyzje o wybraniu się do Ciebie.

Informuj swoich klientów o nowościach, promocjach czy zachęć do rezerwacji stolików w wyjątkowe dni takie jak np. Dzień Kobiet, Dzień Chłopaka czy walentynki. 

Płatna promocja restauracji – czy warto?


Restauracja to świetna branża do promocji płatnych na Facebooku czy Instagramie. Mając odpowiednio wykonane zdjęcia, przygotowany zachęcający content i ustawione odpowiednie parametry możemy być pewni, że kampania sprowadzi do naszej restauracji wielu klientów. Facebook Ads daje możliwość dokładnego targetowania – możemy dotrzeć do osób, które mieszkają w danej lokalizacji i interesują się daną kuchnią. Pozwoli Ci to na dotarcie do osób, które mogą przyjść fizycznie do restauracji i skosztować dań oferowanych przez restaurację.


Prowadzisz restauracje? Działasz w branży gastronomicznej? Powierz nam swój profil firmowy! Jesteśmy profesjonalną agencją marketingową, która w swoim portfolio ma wiele zleceń z branży gastronomicznej. Wiemy co działa najlepiej i jak sprawić by w Twojej restauracji były pełne stoliki. Skontaktuj się z nami – przygotujemy bezpłatny plan działań dla Twojego biznesu.

Wspólnie zdziałamy więcej!