Prowadzisz restaurację? Chcesz zacząć działać w mediach społecznościowych i przyciągnąć nowych klientów do Twojej restauracji? Przedstawiamy kilka wskazówek i porad, które pomogą Ci wystartować z działaniami marketingowymi!
Co powinien zawierać nasz fanpage?
Zakładając profil firmowy na Facebooku warto pamiętać o kilku istotnych elementach, które warto dodać na profil naszej restauracji.
- Logo restauracji dodaj jako zdjęcie profilowe.
- Dodaj link do Twojej strony www.
- Dodaj menu na Twój profil firmowy.
- Zachęcić odbiorców do rezerwacji/sprawdzenia menu poprzez dodanie przycisku CTA na Facebooku.
- Zadbaj o jakościowe coverphoto (zdjęcie w tle), które przedstawiać będzie Twoją restaurację, załogę czy dania, które serwujesz.
- Uzupełnij profil – wprowadź godziny otwarcia, dane kontaktowe czy lokalizację Twojej restauracji.
O co musisz zadbać?
Branża gastronomiczna to przede wszystkim fotografie jedzenia. Zadbaj o apetyczne zdjęcia! Musisz pamiętać, że nie możemy w tym przypadku używać fotografii z banku zdjęć – klient musi widzieć Twoje dania, które oferujesz. Kluczem do sukcesu jest forma przygotowania dania i podanie. Nawet najsmaczniejsze danie nie zachęci użytkowników mediów społecznościowych – tutaj możemy zadziałać jedynie fotografią. Odbiorca widząc zdjęcie dania podejmie decyzję o udaniu się do restauracji. Dopiero na miejscu będzie oceniał smak.
Kolejną istotną kwestią w branży gastronomicznej są opinie Twoich klientów. Musisz zachęcić ich do wystawiania opinii czy też oznaczania Twojej restauracji przez innych użytkowników. Wiele osób swoje decyzje zakupowe podejmuje dzięki przeczytaniu pozytywnych opinii – tak też jest w przypadku restauracji. Większość Twoich potencjalnych klientów przed udaniem się do restauracji sprawdzi Twoje opinie. To właśnie one będą miały duży wpływ na decyzje o wybraniu się do Ciebie.
Informuj swoich klientów o nowościach, promocjach czy zachęć do rezerwacji stolików w wyjątkowe dni takie jak np. Dzień Kobiet, Dzień Chłopaka czy walentynki.
Płatna promocja restauracji – czy warto?
Restauracja to świetna branża do promocji płatnych na Facebooku czy Instagramie. Mając odpowiednio wykonane zdjęcia, przygotowany zachęcający content i ustawione odpowiednie parametry możemy być pewni, że kampania sprowadzi do naszej restauracji wielu klientów. Facebook Ads daje możliwość dokładnego targetowania – możemy dotrzeć do osób, które mieszkają w danej lokalizacji i interesują się daną kuchnią. Pozwoli Ci to na dotarcie do osób, które mogą przyjść fizycznie do restauracji i skosztować dań oferowanych przez restaurację.
Prowadzisz restauracje? Działasz w branży gastronomicznej? Powierz nam swój profil firmowy! Jesteśmy profesjonalną agencją marketingową, która w swoim portfolio ma wiele zleceń z branży gastronomicznej. Wiemy co działa najlepiej i jak sprawić by w Twojej restauracji były pełne stoliki. Skontaktuj się z nami – przygotujemy bezpłatny plan działań dla Twojego biznesu.
Wspólnie zdziałamy więcej!