Wróć do listy


produktów

08.11.2018

Szukasz kontaktu ze swoimi klientami? Zaproś ich do grupy na Facebook’u!

Przemysław Bazanowski

Firmy często dwoją się i troją, by dotrzeć do swoich klientów. Facebook już jakiś czas temu zaczął obcinać zasięgi i wymusza na osobach zarządzających komunikacją w social media tworzenie ciekawych treści, które zainteresują odbiorców i skłonią do udostępniania dalej. Z pomocą przychodzą grupy na Facebook’u!

 

Grupy przyszłością w komunikacji

Każda firma, która prowadzi stronę na Facebook’u ma możliwość utworzenia grupy. Jednak warto już na początku zaznaczyć, że nie wolno traktować tej grupy jako kolejnego miejsca reklamowego. Grupa tworzona jest przez społeczność, a więc oczekujemy dialogu z obu stron.

To miejsce rozmowy marki z klientem, ale również szansa na zmniejszenie dystansu między społecznością a firmą, gdyż za pomocą tego kanału może ona „rozmawiać” z Tobą i Twoją marką.

 

Najważniejszy jest cel!

Jak już wcześniej wspomniałam, nie wystarczy utworzyć grupy, zaprosić różne osoby, często znajomych, którzy niekoniecznie związani są z naszą marką, i udostępniać tylko te same treści, które na firmowej stronie. Społeczność oczekuje „czegoś” więcej niż linku do oferty.

Grupa w centrum uwagi stawia użytkowników, ich problemy i pytania, na które oczekują odpowiedzi. Nie może to być pomysł, który wprowadzimy w życie i zostawimy samemu sobie. Konieczne jest przygotowanie strategii, opracowanie planu, co będziemy publikować. Ważne jest także zastanowienie się nad tym, co zainteresuje naszą społeczność, by publikować treści, których oczekują.

Jak zarządzać grupą?

Jeśli podejmiesz się utworzenia grupy na Facebook’u, koniecznie przygotuj plan działania. Jako administrator będziesz mógł zarządzać społecznością i moderować konwersacje. Zachęcaj do dialogu.

Możesz zadawać pytania dotyczące swojej oferty lub produktu, by poznać opinię społeczności zgromadzonej wokół Twojej marki. To nieocenione źródło informacji, które może przyczynić się do udoskonalenia produktu lub usługi. Nie reaguj źle na negatywne komentarze, jeśli takie się pojawią, tylko podejmij rozmowę i dowiedz się, co możesz poprawić.

Odpowiadaj na komentarze, udostępniaj je, zachęcaj do dalszej rozmowy członków grupy. Nigdy nie zostawiaj grupy bez odpowiedzi. Doceniaj także osoby najbardziej aktywne, które są niejako ambasadorem Twojej marki. Możesz podarować tej osobie rabat na swój produkt lub darmową próbkę.

Grupy na Facebook’u to także doskonały sposób na informowanie fanów o planowanym wydarzeniu czy promocji nowego produktu. Możesz dzięki nim zaprezentować funkcjonowanie danego towaru. Twoi fani tego oczekują.

 

To tylko kilka prostych pomysłów na to, jak można wykorzystać narzędzie, jakim jest grupa na Facebook’u. Zarządzanie nimi jest bardzo podobne do fanpage, a administratorzy mają do dyspozycji szereg statystyk, dzięki którym mogą weryfikować prowadzone działania i zaangażowanie użytkowników. Wypróbuj to rozwiązanie i przekonaj się, jak wiele korzyści może przynieść.