Emilia Raźniak
Emilia
Raźniak

Stosując reklamę na Facebooku mamy okazję dotrzeć do szerszego grona użytkowników. Zwiększyć liczbę swoich obserwatorów można również organicznie, jednak jest to proces wolniejszy i nie zawsze skuteczny. Stworzenie reklamy to proces, który najlepiej oddać specjaliście. Jeżeli jednak, nie chcemy tego robić, musimy pamiętać o ważnych szczegółach, również o tym czego nie mogą zawierać tworzone reklamy. 

Jakie są zasady reklam na Facebook’u?

1.Tekst 

Każdy, tworzący reklamy powinien wiedzieć, że na grafice powinniśmy stosować minimalizm również w kwestii tekstu. Jej zadaniem jest przyciągnięcie wzroku i zachęcenie do podjęcia wyznaczonych działań. Oczywiście, jeśli zamieścimy dużą ilość tekstu, reklama może zostać zaakceptowana, jednak jej dotarcie do odbiorców będzie dużo niższe. Jeżeli nie wiesz ile tekstu możesz zastosować, to z pomocą przychodzi narzędzie Facebooka. Jego celem jest weryfikacja ilości tekstu na grafice i powiadomienie twórcy, jeżeli próg zostanie przekroczony. 

Wyjątek! Wyjątkiem są takie materiały jak:

– Okładki książek lub płyt,

– Zdjęcia produktów, na których widoczna jest etykieta,

– Plakaty filmowe lub promujące wydarzenia,

– Zrzuty ekranu z gier, aplikacji czy programów,

– Infografiki.

 

2. Fałszywe przyciski na grafice 

Pewnie nieraz spotkaliście się z sytuacją, w której myśleliście, że to filmik na YouTubie a okazało się to reklama,w której zastosowany został słynny przycisk “pauza” bądź “odtwórz”. Wprowadzanie w ten sposób użytkownika w błąd skutkuje brakiem akceptacji serwisu do opublikowania owej reklamy.

 

3. Regulamin

Kolejny punkt to weryfikacja treści strony, do której prowadzi nasza reklama. Jeżeli narusza ona zasady Facebooka bądź link do niej nie działa, nasza reklama zostanie odrzucona. 

4. Treści zakazane

Była już treść na grafice, przyszedł więc czas na tematykę samej reklamy. Jest to punkt, który nie powinien nikogo zdziwić. Zakazane treści reklamowe dotyczą wielu mediów i tak np. w przypadku Facebooka nie możemy zastosować tematyki obejmującej seksualność, broń czy substancje niebezpieczne. Nasza treść przejdzie przez analizę czy nie zawiera tekstów obrażających daną grupę bądź sugerującą chorobę. 

 

5. Weryfikacja reklamy

Facebook bardzo szczegółowo weryfikuje nasze reklamy.  Bywa również tak, że użyliśmy złych słów, nie mając na celu złych intencji a Facebook nam je zarzuci. Wykorzystać wtedy możemy formularz, dzięki któremu odwołamy się od decyzji. 

 

6. Wybór grupy docelowej

Określając grupę odbiorców musimy pamiętać, że zabronione jest wybór jej z celem nastawionym na dyskryminację czy nękanie.

 

7. Rzetelność i trafność 

Wszystkie elementy reklamy muszą być dostosowane do promowanego produktu bądź usługi. 

 

8. Pytania w reklamie

Przy użyciu reklamy chcesz uzyskać od odbiorców odpowiedź na pytanie? Możesz ją uzyskać, ale pamiętaj! Zadając pytanie dotyczące np. religii, informacji o zdrowiu czy danych osobistych jak numer paszportu platforma odrzuci Twoją reklamę bo naruszyłeś obowiązujące zasady!

Jakich produktów nie wolno więc reklamować na Facebooku?

Odpowiedź jest prosta! Lista jest całkiem spora.. Przedstawimy Wam więc całkowicie zabronione i te dopuszczone dla określonej grupy wiekowej: 

Całkowicie zabronione jest reklamowanie:

-materiałów wybuchowych,

-broni, tytoniu (oraz produktów z nim związanych),

-treści wzywających do nienawiści,

-substancji nielegalnych,

-niebezpiecznych suplementów,

-produktów lub usług dla dorosłych.

 

Produkty dopuszczone dla określonej grupy wiekowej:

-suplementy diety, 

-alkohol,

– środki antykoncepcyjne ( dodatkowo nie mogą informować o przyjemności a jedynie o planowaniu rodziny).

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w zakresie przygotowania reklamy na Facebooku, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami [email protected] lub może zainteresuje Cię prowadzenie social media?

 

4/5 - (4 votes)