Jakie są aktualne wymiary reklam na Facebooku? – Jest to jedno z najpopularniejszych pytań, jakie pojawia się w wyszukiwarce Google. Nie da się ukryć, że takie dane są niezbędne do prowadzenia działań na Facebooku, ponieważ bez nich trudno jest przygotować właściwe materiały, które będziemy wykorzystywać w późniejszych etapach podczas tworzenia kreacji w Menedżerze reklam na Facebooku. A zatem zachęcamy do zapoznania się a aktualnymi wymiarami.
Wymiary według UMIEJSCOWIENIA NA FACEBOOKU
1. Aktualności na Facebooku
Jakie są wymiary reklam w newsfeedzie Facebooka? Według zaleceń, które dotyczą projektowania obraz powinien mieć następujące wymiary:
- Typ pliku: JPG lub PNG
- Proporcje obrazu: od 1,91 : 1 do 4 : 5
- Zalecana rozdzielczość: Prześlij obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Tekst główny: 125 znaków
Z linkiem:
- Proporcje obrazu: od 1,91 : 1 do 1 : 1
- Zalecana rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli
- Nagłówek: 25 znaków
- Opis: 30 znaków
Wymagania techniczne
- Minimalny współczynnik proporcji: 400 × 500
- Minimalny współczynnik proporcji – z linkiem: 100 × 100
- Maksymalny współczynnik proporcji – z linkiem: 191 × 100
- Minimalna szerokość – z linkiem: 476 pikseli
- Minimalna wysokość – z linkiem: 249 pikseli
2. Prawa kolumna Facebooka
Oprócz reklam, które są wyświetlane w aktualnościach na Facebooku należy również wziąć pod uwagę prawą kolumnę, która wyświetla się na komputerach. Poniżej znajdziesz szczegółowe parametry.
- Typ pliku: JPG lub PNG
- Proporcje obrazu: 16:9 do 1:1
- Zalecana rozdzielczość: Prześlij obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Tekst główny: 125 znaków
- Zalecana rozdzielczość: co najmniej 1200 x 1200 pikseli
- Nagłówek: 25 znaków
- Opis: 30 znaków
3. Facebook Stories
Jeśli chcesz, aby Twoja reklama wyświetlała się również między Stories innych użytkowników, to koniecznie sprawdź jej wymiary!
- Współczynniki proporcji obrazów: od 1,91 do 9 : 16
- Zostaw około 14% górnej i dolnej części obrazu bez tekstu i logo
WYMIARY WEDŁUG FORMATÓW REKLAMOWYCH
1. Reklama karuzelowa 600 x 600 px
Ten format reklamowy jest często wykorzystywany przez sklepy odzieżowe czy spożywcze, ponieważ dzięki niemu możesz pokazać kilka produktów w jednej reklamie.
2. Polubienia strony 1200×444 px
Jeśli chcesz stworzyć kampanię na polubienia, to w przypadku tej reklamy musisz stworzyć grafikę o wymiarach 1200×444 px.
3. Grafika na Facebooka 1200x900px
Z kolei grafika na Facebooka powinna mieć 1200x900px. Pamiętaj również o tym, aby kreacje, które tworzysz były spójne z ID twojej marki.
Chcesz sprawdzić dodatkowe informacje na temat wymiarów reklam na Facebooku?
Zajrzyj tutaj: https://www.facebook.com/business/ads-guide/image/messenger-story
Źródło: https://www.facebook.com/business/ads-guide/image/messenger-story