Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

Jakie są aktualne wymiary reklam na Facebooku? – Jest to jedno z najpopularniejszych pytań, jakie pojawia się w wyszukiwarce Google. Nie da się ukryć, że takie dane są niezbędne do prowadzenia działań na Facebooku, ponieważ bez nich trudno jest przygotować właściwe materiały, które będziemy wykorzystywać w późniejszych etapach podczas tworzenia kreacji w Menedżerze reklam na Facebooku. A zatem zachęcamy do zapoznania się a aktualnymi wymiarami.

 

Wymiary według UMIEJSCOWIENIA NA FACEBOOKU

1. Aktualności na Facebooku

Jakie są wymiary reklam w newsfeedzie Facebooka? Według zaleceń, które dotyczą projektowania obraz powinien mieć następujące wymiary:

  • Typ pliku: JPG lub PNG
  • Proporcje obrazu: od 1,91 : 1 do 4 : 5
  • Zalecana rozdzielczość: Prześlij obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
  • Tekst główny: 125 znaków

Z linkiem:

  • Proporcje obrazu: od 1,91 : 1 do 1 : 1
  • Zalecana rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli
  • Nagłówek: 25 znaków
  • Opis: 30 znaków

Wymagania techniczne

  • Minimalny współczynnik proporcji: 400 × 500
  • Minimalny współczynnik proporcji – z linkiem: 100 × 100
  • Maksymalny współczynnik proporcji – z linkiem: 191 × 100
  • Minimalna szerokość – z linkiem: 476 pikseli
  • Minimalna wysokość – z linkiem: 249 pikseli

2. Prawa kolumna Facebooka

Oprócz reklam, które są wyświetlane w aktualnościach na Facebooku należy również wziąć pod uwagę prawą kolumnę, która wyświetla się na komputerach. Poniżej znajdziesz szczegółowe parametry.

  • Typ pliku: JPG lub PNG
  • Proporcje obrazu: 16:9 do 1:1
  • Zalecana rozdzielczość: Prześlij obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
  • Tekst główny: 125 znaków
  • Zalecana rozdzielczość: co najmniej 1200 x 1200 pikseli
  • Nagłówek: 25 znaków
  • Opis: 30 znaków

3. Facebook Stories

Jeśli chcesz, aby Twoja reklama wyświetlała się również między Stories innych użytkowników, to koniecznie sprawdź jej wymiary!

  • Współczynniki proporcji obrazów: od 1,91 do 9 : 16
  • Zostaw około 14% górnej i dolnej części obrazu bez tekstu i logo

 

WYMIARY WEDŁUG FORMATÓW REKLAMOWYCH

1. Reklama karuzelowa 600 x 600 px

Ten format reklamowy jest często wykorzystywany przez sklepy odzieżowe czy spożywcze, ponieważ dzięki niemu możesz pokazać kilka produktów w jednej reklamie.

2. Polubienia strony 1200×444 px

Jeśli chcesz stworzyć kampanię na polubienia, to w przypadku tej reklamy musisz stworzyć grafikę o wymiarach 1200×444 px.

3. Grafika na Facebooka 1200x900px

Z kolei grafika na Facebooka powinna mieć 1200x900px. Pamiętaj również o tym, aby kreacje, które tworzysz były spójne z ID twojej marki.

 

Chcesz sprawdzić dodatkowe informacje na temat wymiarów reklam na Facebooku?
Zajrzyj tutaj: https://www.facebook.com/business/ads-guide/image/messenger-story

Źródło: https://www.facebook.com/business/ads-guide/image/messenger-story

 

5/5 - (1 vote)