Wróć do listy


produktów

23.10.2020

Jak przygotować się na Black Friday?

Kinga Kondracka

Social Media Manager

Jak przygotować się na Black Friday?

Zakupowe szaleństwo związane z Black Friday przypada w tym roku na 27 listopada. Jest to niewątpliwie czas, w którym możesz zmaksymalizować swoje zyski. Prognozuje się, że z przyczyn pandemii Czarny Piątek będzie miał większe znaczenie niż w poprzednich latach. Warto więc przygotować odpowiednią strategię, która wyróżni Twój produkt spośród konkurencji już dziś. Dobrze przygotowana koncepcja Black Friday z całą pewnością przyczyni się do rekordu odwiedzin Twojej witryny!

Black friday w Twojej firmie – jak właściwie się do tego dnia przygotować?

Analiza przeanalizuj najpierw, które towary lepiej się sprzedają, a które gorzej. Pozwoli Ci to na wybranie produktów lub skomponowanie zestawów, które znajdą się w specjalnej ofercie na  Black Friday. Weź pod uwagę również asortyment, który masz w nadmiarze. Jest to świetna okazja, by sprzedać zalegający na półkach towar.

Ustalenie rabatupo przeprowadzonej analizie wiesz już, które produkty będą cieszyły się największą popularnością tego dnia – przeceń je. Pamiętaj, że 5 lub 10% rabatu nie zrobi wielkiego wrażania na potencjalnych klientach. Warto więc pomyśleć o większych rabatach. 

Dedykowane materiały i podstrony – na tym etapie wiesz już, jakie produkty znajdą się w przecenionej ofercie Black Friday. Przygotuj na tę okazję dedykowane materiały reklamowe oraz utwórz specjalną podstronę. Wszystkie te elementy z całą pewnością przydadzą Ci się podczas promowania na Facebooku czy Google Ads

Kreacja graficzna – nie bój się zaryzykować! Atrakcyjna i oryginalna grafika pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji. 

Analiza konkurencji w poprzednich latach – sprawdź, jakie działania podejmowała Twoja bezpośrednia konkurencja rok lub dwa lata wcześniej podczas Black Friday.

Sprawna strona internetowa – okres Black Friday może przyciągnąć rekordową ilość osób. Zadbaj o to, aby strona wczytywała się bez problemów. Sprawdź, czy produkty posiadają odpowiedni opis wraz ze zdjęciem oraz prawidłową segregację towarów, która ułatwi przeglądanie strony.  

Kanały i formy promocji – zastanów się, jaką drogą chcesz dotrzeć do swoich odbiorców. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi jest remarketing. Kampania remarketingowa polega na kierowaniu reklamy do osób, które były już na stronie. Ważną rolę odgrywają również media społecznościowe, które dają nieograniczone możliwości w tworzeniu contentu. Możesz zrobić relację, nagrać wideo lub stworzyć wydarzenie. Poinformuj o ofercie swoich fanów już kilka tygodni wcześniej i daj im się zapamiętać!

Jak działały marki w ostatnich latach? Sprawdź!