W poprzednim wpisie zebraliśmy 5 materiałów, które musisz przygotować do prowadzenia firmowego Facebooka. Z kolei z tego artykułu dowiesz się, jak rozpocząć pracę nad firmowym fanpejdżem. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi wskazówkami!
1. INFORMACJE
Kiedy zbierzesz już wszystkie niezbędne informacje i materiały o Twojej firmie (szczegółową listę znajdziesz pod tym linkiem) możesz zabrać się uzupełnianie danych. Pamiętaj o tym, aby sprawdzić wszystkie informacje i adresy zewnętrznych stron, do których chcesz przekierować swoich obserwatorów.
2. SZABLON
Opracuj kilka szablonów, na podstawie których będziesz tworzyć grafiki. W ten sposób zachowasz spójność na swoim fanpejdżu. Wykorzystaj elementy i barwy, które identyfikują się z Twoją marką.
3. LICZBA POSTÓW
Zastanów się, jaka liczba publikacji będzie odpowiednia. Pamiętaj jednak o tym, aby nie spamować Twoich odbiorców zbyt dużą ilością treści, ponieważ może to przynieść negatywny skutek (fani odlajkują Twoją stronę). Postaraj się dodawać nie mniej niż 2 posty tygodniowo.
4. HARMONOGRAM
W trakcie przygotowywania postów stwórz harmonogram postów i zaplanuj je z minimum dwutygodniowym wyprzedzeniem. Uwierz nam, że dzięki takiej organizacji pracy zaoszczędzisz sporo czasu!
5. AKTYWNOŚĆ
W miarę możliwości staraj się komentować i odpowiadać na wiadomości fanów, ponieważ w ten sposób będziesz budować pozytywny wizerunek i nawiążesz z nimi więź.
6. KAMPANIE
Jeśli na Twoim fanpejdżu uzupełniłeś już wszystkie informacje, zaplanowałeś treści i pojawiły się pierwsze posty to czas na uruchomienie kampanii. Zacznij od budowania rozpoznawalności swojej marki przy wykorzystaniu kampanii zasięgowej. W kolejnych działaniach warto zastanowić się nad stworzeniem reklamy, której celem będzie ruch lub konwersja.
To już wszystko! Jeśli uważasz, że jednak nie dasz rady i nie do końca czujesz, że prowadzenie firmowego Facebooka jest dla Ciebie, to zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą prowadzenia social media!
Poniżej nasz film na ten temat. :)