Aleksandra Bartkowiak
Aleksandra
Bartkowiak

Prowadzisz Instagram? A może dopiero zaczynasz działać na tej platformie i szukasz porad, które pomogą Ci w osiągnięciu wyznaczonych celów?
Zapoznaj się z naszym artykułem, w którym zebraliśmy 6 wskazówek  na temat prowadzenia Instagrama.

Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, która stale się rozwija poprzez wprowadzanie nowych funkcji. Na ten moment to RELACJE odgrywają istotną rolę na tym portalu i przebiły tym samym treści udostępnianie w feedzie.

Podobnie jak  w przypadku Facebooka Instagram pełni funkcję wirtualnej wizytówki, która pomaga nie tylko w działaniach wizerunkowych, ale przede wszystkim w sprzedaży, ponieważ od niedawna platforma  umożliwia stworzenie sklepu, w którym użytkownicy mogą robić zakupy. Jak zatem należy prowadzić Instagram, aby skutecznie pomagał nam w działaniach internetowych? Sprawdź!

 

 

1. Stwórz odpowiednią nazwę

Jedną z kluczowych kwestii w trakcie prowadzenia Instagrama jest nazwa użytkownika.

Warto stworzyć taką nazwę, która będzie zbieżna z branżą, w jakiej działasz. Pamiętaj również o tym, aby była ona prosta do zapamiętania, ponieważ to za jej pomocą użytkownicy będą mogli odszukać Cię w tym miejscu.

 

2 Dopracuj wizytówkę

Każda wizytówka posiada dane kontaktowe. W przypadku Instagrama jest to BIO tzn. biogram, w którym możesz umieścić maksymalnie 150 znaków, które będę opisywały charakter Twojej działalności.

TIP: Aby urozmaicić BIO dodaj emotikony i #

 

3 Zadbaj o właściwe zdjęcie profilowe

W przypadku kreacji marki osobistej warto dodać własne zdjęcie, jeśli natomiast planujesz promować brand,  załącz tam logo swojej  marki.

TIP: Sprawdź, czy logo jest czytelne. Może warto wykorzystać sam sygnet? Zastanów się, która opcja lepiej wygląda.

 

4. Stwórz harmonogram

Jeśli kwestie związane z organizacją masz już za sobą, w kolejnych krokach stwórz harmonogram, który pomoże Ci w organizacji pracy. Zastanów się, w jakie dni tygodnia chcesz publikować posty i co ma się w nich znaleźć. Do tego celu wykorzystaj narzędzie Creator Studio.

 

5 Bądź na bieżąco

Instagram to platforma, na której stale pojawiają się nowe funkcje, dlatego warto śledzić najnowsze newsy i być na bieżąco. Pamiętaj o tym, aby w  swojej pracy wykorzystaj również inne narzędzia, które pomagają w prowadzeniu Instagrama. Pod tym linkiem znajdziesz 8 aplikacji, które możesz wykorzystać w swoich działaniach: https://mrpost.pl/aktualnosci/8-aplikacji-do-obrobki-materialow-pod-social-media/

 

6. Dodawaj relacje

Wracając do początku naszego wpisu – pamiętasz,  jak wspominaliśmy o tym, że to właśnie RELACJE królują na tym medium?! Dlatego oprócz zwykłych postów staraj się dodawać na bieżąco stories, które są niezwykle ważnym elementem Instagrama.

 

To na tyle! Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci w prowadzeniu Instagrama. Jeśli jednak uważasz, że potrzebujesz wsparcia, to zachęcamy do kontaktu z naszą agencją social media!