Kinga Kondracka
Kinga
Kondracka

Chcesz utworzyć wydarzenie na Facebooku i zastanawiasz się, jak dotrzeć do wielu osób? Zebraliśmy najważniejsze elementy, które pozwolą Ci stworzyć profesjonalne wydarzenie krok po kroku. 

Pierwszym najistotniejszym krokiem, który musisz wykonać jest analiza oraz wybranie celu wydarzenia. Pozwoli Ci to na obranie odpowiedniej drogi, którą będziesz podążał w celu realizacji planu.

Zadaj sobie następujące pytania:
Do kogo ma trafić moje wydarzenie?
Jakie korzyści otrzyma uczestnik?
Czego będzie dotyczyło wydarzenie?
Gdzie i o której będzie miało miejsce?
Jakie korzyści da moje wydarzenie dla innej osoby?
Jaką wiedzą mogę się podzielić z moimi odbiorcami?
Czy wydarzenie jest płatne?
Do kogo mogę kierować zainteresowane osoby z pytaniami?
Czy jest dostępny parking dla uczestników?

Odpowiedzi na powyższe pytania pozwolą Ci stworzyć profesjonalne wydarzenie i wyznaczą cel

Drugim krokiem jest utworzenie samego wydarzenia na platformie Facebook.

W zakładce wydarzenia kliknij Utwórz nowe wydarzenie a następnie wybierz opcję wydarzenia online lub offline.

Po wybraniu dowolnej z opcji zostaniemy przekierowani do poglądu wydarzenia (poniższy screen dotyczy wydarzenia online). Pola, które powinieneś wypełnić to:
Nazwa wydarzenia
Data rozpoczęcia
Określenie, kto może zobaczyć to wydarzenie i do niego dołączyć.

Kolejnym krokiem jest określenie lokalizacji. Obecna sytuacja epidemiologiczna spowodowała, że organizatorzy nie są pewni miejsca odbycia się spotkania, dlatego warto określić platformę na której odbędzie się wydarzenie. W momencie wydarzenia offline podaje się szczegółowy adres wraz z mapą dojazdu.

Opis – to właśnie ten element jest kluczowy. Poinformuj swoich odbiorców i zachęć ich do wzięcia udziału w organizowanym przez Ciebie wydarzeniu. Użyj chwytliwych sloganów i język korzyści. Spraw by odbiorca poczuł potrzebę uczestnictwa. W opisie zamieść również szczegóły dotyczące plany spotkania czy wystąpień. 

Zdjęcie lub wideo w tle – zadbaj o przyciągającą wzrok kreację. Używaj wysokiej jakości materiałów i zachęć grafiką swoich odbiorców. Nie masz własnych materiałów? Skorzystaj z Pixabay.com lub Pexels.com!

Ostatnim krokiem, który wcale nie jest konieczny jest promowanie wydarzenia. Promocja pozwoli Ci na dotarcie do większej ilości odbiorców i zwiększy popularność wydarzenia. Jeśli masz natomiast zebraną już grupę odbiorców i to właśnie do nich chcesz kierować swoje wydarzenie spróbuj bez promowania wydarzenia! Udostępnij informację na swojej tablicy, stronie i zaproś znajomych!

Chciałbyś wypromować swoje wydarzenie, post lub fanpage?
Zapraszamy do kontaktu!

5/5 - (6 votes)